...ryby plavou i na onom světě

Tak, už mě zase tíží něco jiného...

15.03.2010 08:27

Když jsem si tady povzdechl, že neznám herce, který hrál žalářníka ve filmu Pyšná princezna, dostalo se mi dobré rady od Scalexe Overtona. Ale až včera jsem se dostal k tomu, že jsem napsal mejl do Národního filmového archivu. A moc mě potěšilo, že odpovědi jsem se dočkal takřka obratem...

Pokud by to snad zajímalo vás, tak roli "Dlouhého žalářníka v pohádce Pyšná princezna hraje Bohuslav Kupšovský (1910-1989), herec a především basový hlas pěvecké skupiny Setleři. Zahrál si mnoho drobných rolí od 40. do 80. let minulého století. Vidět ho můžete například v roli číšníka v Diplomat grillu v Podskalského komedii Světáci, kde je i s ostatními Setlery. Jeho další role můžete najít v knihách, které jsme o naší kinematografii vydali: Český hraný film I. - V. díl. Na VI. dílu, zachycujícím období 1981-1993, právě pracujeme." Tolik citát z odpovědi osoby nad míru fundované - Evy Urbanové, filmové historičky, Národního filmového archivu. Díky jí...moc.

Ještě jen tak mimochodem...Poslední, komu jsem psal mejlem dotaz, byl jeden ředitel Českého statistického úřadu...odpověď mi tehdy přišla do dvou dnů... A během pár týdnů se stal Jan Fischer premiérem české vlády. Už se těším, kde se setkám se jménem, paní Evy Urbanové.

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Fanda Ryba BwO